torsdag 2 maj 2013

Förstoringar

Idag visar jag er vecka 12 och 13 där jag har förstorat upp ett av fotona. Mest för att jag inte hade så många foton dessa veckor. Och ibland kanske man har ett foto man gillar extra mycket som kommer mer till sin rätt om det är lite större. Man kan som jag sätta in ett uppförstorat foto i flera fickor, eller så kan man använda sig av mindre plastfickor, så kallade inserts, och sätta i mitten av uppslaget. Det finns en mängd olika sorters plastfickor att välja bland, här kan ni se de flesta. Jag skickade in foton för framkallning denna gång, och valde då att förstora upp i storleken 18x24 (det formatet som var närmast) och så fick jag trimma ner till 15x20 så att det skulle passa, och sen dela det i tre. Först på mitten så det blev två 15x10cm och sen det nedersta till två 7,5X10cm. Men har också hittat en bra beskrivning på hur man kan skriva ut förstoringar hemma, även på en liten 10x15 fotoskrivare som Selphy. Kolla här! Och här finns en bra video som visar hur man gör.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar