tisdag 21 maj 2013

Hemlig journaling

I kommentarerna till Maries utlottning fanns det många tips på saker ni läsare vill läsa mer om. Det var jättekul att läsa! Bland många andra saker ville ni läsa och se mer om hemlig (hidden) journaling. I mina PL album har jag varit ganska öppen med både positiva och negativa grejer som hänt. Men visst finns det privata grejer som jag också vill ha med i albumet. Då har jag gjort något av följande:


När min pappa åkte in akut till sjukhuset med en misstänkt stroke satt jag med honom i timmar på akuten. Under tiden satt jag och skrev om situationen och mina känslor. De lapparna har jag helt enkelt rivit ur mitt block och lagt bakom kortet (uppe i högra hörnet). Jag, och de som tittar närmare i mitt album kan se det, men bara om de aktivt drar ut dem ur fickan.


Det andra alternativet är att jag lägger till en extra ficka över den vanliga. I den undre kan jag sedan sätta in min "hemliga" text och skicka in ett kort i den övre fickan. Fotot har oftast med texten att göra på något sätt, utan att vara för uppenbar.

Saker jag har använt dessa metoder för är tex. relationsproblem, saker kring min depression, saker kring min dotter som hon själv inte skulle vilja var för uppenbara i ett album som andra kan läsa.

Hoppas detta kan ge en eller annan idé! Dela gärna med er i kommentarerna!

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar