måndag 26 augusti 2013

Hej, ny här och visar vecka 25!

Hej på er!
Även jag är ny här på PL SWE-bloggen och det ska bli så fantastiskt roligt att få dela med mig av mina sidor.

Helene heter jag, men på nätet känns jag mest igen som webmosterhelene... Jag bor i Backlura/Hässelby i Stockholm tillsammans med min sambo Fredrik och fyra söner Robin (född -89), Martin ( född -91), Aston (född -08) och Charlie (född -11). Vi flyttade hit till ett tegelhus mars -10 och endel av våra tankar går till renovering och denna sommar så fixade vi min studio och hallen. Underbart!

Inom scrapbookingen är jag inte ny, jag har scrappat sedan 2003 och har utvecklat min stil inom "vanlig" scrapbooking. Men inom just Project life är jag ny, jag har bara hållt på drygt 2,5 månad och är redan fast! Det är så roligt och vanliga sidor är ett perfekt komplement till dessa som innehåller mer foton från vardagen.

Jag har fotograferat i drygt 30 år nu och jag älskar att dokumentera vardagen, men har hittills mestadels scrappat mina favoritfotografier. I och med Project life så kommer mer av vår vardag att finnas tillgänglig i pappersform.

Eftersom jag precis kommit på detta med Project life, så har jag faktiskt beslutat mig för att gå bakåt i tiden - dvs göra album från 2008 och fram till i år. Så ibland kommer ni få se uppslag som är nygjorda, men med foton från andra år. Just nu håller jag på med 2012 parallellt med 2013. Mitt fokus ligger på 2013, men jag gör lite uppslag då och då bakåt. För att minnas mer specifika händelser så går jag tillbaka i min blogg, där jag tagit "dagens foto" (ja, inte varje dag men rätt ofta ändå) och skrivit lite text.

Nå, eftersom jag är nybörjare på Project life tänkte jag att ni får följa min process inom denna form av papperspyssel. Nästa vecka tänkte jag visa er mitt sätt att planera mina uppslag. Kanske kan det hjälpa andra som är nya?!

Idag blir det ett dubbeluppslag, eftersom vecka 25 var midsommarhelgen och vi fick besök av barnens kusin och min syster. Dessa fickor är nog mina favoritfickor, även om jag redan hunnit fixa många andra varianter för att testa på.






Nästa uppslag går mer i grönt eftersom det är rätt många utebilder och därmed gröna gräsmattor mm.






Längst ner till höger på det sista uppslaget har jag gjort en sk flip up-ficka. När man lyfter på den finns det fler foton och lite mer text där.


1 kommentar:

  1. Har inte varit här inne på några dar och när jag kommer tillbaka finns det tre nya kvinnor här för att inspirera oss -vad kul! Jättekul att se vad ni gör.

    SvaraRadera