tisdag 13 augusti 2013

Min process

Jag har inte lyckats hinna med nån video som visar min process, men jag har tagit lite foton under tiden jag jobbar :)


Såhär börjar jag alltid. Jag väljer ut på datorn vilka foton jag vill använda och i vilka storlekar de ska skrivas ut. Vissa foton har text på redan när jag skriver ut dem. Jag sätter in dem i de fickorna som jag tror jag vill ha dem. De brukar vara i ordning, alltså från måndag till söndag. 


Efter det sätter jag ihop fotona med de journalincard:sen jag vill använda. Jag sätter alltid in allt i fickorna så jag ser jur det kommer att se ut tillsammans. 


Nästa steg är texten. Jag skriver ibland på min skrivmaskin, men allra oftast skriver jag för hand. 


Och det allra sista jag gör innan veckan är färdig är att stämpla och/eller sätta dit embellishments. 


Detta var min 32:a vecka detta året och 84:e allt som allt som jag har dokumenterat med hjälp av Project Life! 

Lisa


1 kommentar: