tisdag 8 oktober 2013

Ett fotoprojekt i PL

Hej alla PL vänner! Idag fortsätter jag egentligen med inlägget från förra veckan där jag pratade om hur man kan inkludera andra i våra album. Jag blev ju inspirerad av den amerikanska bloggaren/scrapbookern Megan Anderson som genom projektet Week in the life lät varje dag i den veckan handla om en person i familjen. 


Så nu vill jag visa min tvist på projektet! Denna veckan bad jag min sambo och dotter att ta ett foto på var de var/gjorde vid ett speciellt klockslag varje dag. Jag kom faktiskt på detta på förmiddagen på måndagen, så även om jag hade velat ha morgon tiden först och sedan låta klockslaget bli senare och senare, fick jag tänka om :) Jag skickade helt enkelt ett grupp-sms till min familj med kort info om vad jag ville att de skulle göra och de är aldrig sena på att ställa upp! 


Jag bad dem att bara ta ett kort och sedan skicka det till mig med några or om var de var och vad de gjorde. Sedan sparade jag alla bilder i mappar på min iPhone, så att jag skulle kunna hålla dem isär. Såhär enkelt valde jag att göra projektet i mitt PL album. Jag skrev ut alla foton i samma storlek, så att jag fick plats att skriva dag och klockslag samt mycket kort om vad vi gjorde. Jag höll det, som ni ser, väldigt enkelt och satte bara någon liten embellishment på varje dag. 


Och såhär ser fredagen ut tillsammans med de andra fickorna den här veckan. Jag valde att ha projektet måndag till fredag och resten av layouten var till för helgen. 

Ett sätt att göra detta mer personligt är att kanske följa varje familjemedlem under en dag och som jag bara skriva enkelt några rader om deras dag. Eller om morgon, middag och kväll en dag...ja som vanligt är variationerna oändliga :)

Lisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar