tisdag 5 november 2013

Project Life inspiration

Jag har, som många andra, Pinterest och där har jag en board som heter Project Life. Det dyker alltid upp någonting som jag vill spara i mitt flöde eftersom jag följer en del andra som också jobbar med PL. Jag tänkte dela med mig av de 5 sista sakerna jag pinnat:

1.

stephanie makes - simple cute

Ofta är det hela sidor jag vill spara, men det kanske bara är en liten detalj jag tycker mest om. I det här fallet var det användandet av en shipping tag längst ner till vänster. Det fick mig att komma ihåg hur många sådana jag har i mina gömmor och att jag ska försöka använda dem!

2.

Octkitpl04-01

Här var det hur Geralyn gjorde en bild till panorama som löper över två fickor som fångade mitt intresse.

3.

caylee’s project life | week 26 | paislee press

Jag gillar mer och mer tanken på att ett uppslag som matchar som det här ovan. Det är riktigt snyggt när färgerna går i samma skala även om bilderna kan sticka ut i färg.

4. 

catherine’s project life | at the start | paislee press

Just det här kortet handlar ju om att vara gravid, men jag tänker att man kan använda ett blankt kort och sätta vilken annan titel som helst på. Tex. veckonummer, dagar eller år när någon fyller år. 

5. 

Project Life - Week 40 by kellyxenos at @Studio_Calico

Den här pyttebiten man ser av en sida är så snygg tycker jag. Här är det själva designen som tilltalar mig; titel kortet med bokstäver och stjärnan samt bilden under med stämpeln.

Ha det gott!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar