måndag 17 mars 2014

A day in the life kit från Cocoa Daisy

Jag har fått möjlighet att prova Cocoa Daisy´s PL kit under mars månad! Under månaden kommer jag berätta lite mer om hur ni kan köpa/prenumerera på kitet, gå genom lite mer vad som finns i det och såklart det jag skapat med det!

Idag tänkte jag börja med att berätta lite om själva kitet. Jag prenumererar på Cocoa Daisy´s main kit och måste säga att jag är supernöjd! Bra service och snabb leverans. Med det sagt har jag inte förut provat deras kit som kan användas i PL syfte. Hos CD kallas kitet A day in the life eftersom de inte använder enbart Becky Higgins produkter.

För det första kom kitet i en supersöt tygpåse! Jag är en "sucker" för bra och snygga förpackningar! KLicka gärna på länken och kolla på bilden de har på kitet. Jag kommer bara visa vissa delar i det här inlägget. Där finns också en innehållsförteckning.


För det andra fanns det många kort! Som ni kan se på bilden häruppe, var det både 3x4" kort samt 10x4" kort. Detta är ju alltid en chansning när man köper ett färdigt kit, eller hur?! Man vet ju att det kommer finns kort man inte kommer använda eller så, men de korten kanske man kan ge/byta bort. Allt som allt fanns 28 kort. Just de här korten hade en ganska neutral baksida med antingen bara journaling rader eller rutmönster, så man kan ju alltid pynta lite själv.


Det fanns också de här fyra arken med 6x6" mönstrat papper. Själv har jag klippt ner några till bakgrundskort, men om ni har 6x6" album/plastfickor är det ju klappat och klart ;)


När det gäller dekorationer fanns det två mindre alfabets stickers ark, gem, wood veneers, ett letterpress kort, band samt två flairs.


Och sen till det jag använt mest från kitet; stämpeln! Jag har gått tillbaka och kollat äldre kit, och det finns alltid någon slags stämpel med. Oftast är det deras egna clear stamps med hög kvalitet.


Det fanns också två overlays med. Plastmallar kan man säga om man själv vill använda färg att trycka med. 

Ok, så nu till kostnaden. För ett enskilt kit av det här slaget (glöm inte att klicka på länken för en hel innehållsförteckning!) betalar vi i Sverige 25.99$ samt 14$ i frakt. Så just i dagens läge när man får en dollar för 6,30kr skulle det betyda ungefär 255Kr. Jag betalar ca 350kr varje månad för main kitet med det kostar 29.95$ och är för en 6 månaders prenumeration. 
Om man vill prenumerera på A day in the life kitet kostar det 24.99$, alltså en rabatt på 6 dollar på lika många månader. 

Det är förstås svårt för mig att säga vad som är rimligt för någon annan, så ni får såklart tänka till själva :) 

Innan jag lämnar er med den här informationen, vill jag bara säga att jag har blivit sponsrad med kitet gratis och tjänar ingenting på om ni skulle vilja beställa/prenumerera, utan detta är bara hur jag upplever kitet!

Ha en bra vecka!

Lisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar