tisdag 13 januari 2015

Mina planer för 2015



I år blir det mitt tredje år med PL, dock blir detta det femte året jag dokumenterar, då jag gjorde två år parallellt. Jag är glad att jag fortsatt, även om jag halkat efter lite då och då. Men att planera och organisera, anteckna lite här och där hjälper mig snabbt att komma igång igen. Mig träffar ni här varannan tisdag framöver!

Här är mina tankar om det här året:

Format – Jag kommer fortsätta att skapa i 12x12 och använda plastfickor A & D som bas. Det lutar åt att jag i år kör månadsvis istället för veckovis, då jag glömde helt att ta en enda bild årets första vecka. Jag tänker låta varje månad ta så många uppslag som jag känner för. På så sätt är jag inte begränsad till tex en vecka per uppslag.

Färger – Jag vill försöka få in mera vitt i mitt album med accentfärger, gärna pastell eller starka färger. Jag tror nog att fotona kommer få bestämma vad det blir för färger för varje uppslag. Jag gillar att variera för att inte tröttna. Men jag gillar det enkla och avskalade. Ska också försöka använda mer foton i svart/vitt,



Foton – Ska försöka bli bättre på att fota överlag, gärna våga mig på att fota familj och vänner när jag träffar dem. Idag är jag lite för feg för att våga fota vissa tillställningar och mina album visar mest maten vi åt på det och det kalaset men inte hur vi såg ut. Det tror jag att jag har mer glädje av senare i livet. Och mer foton på mig och min sambo. Och många förstoringar, både som inserts men också att de får ta plats i flera fickor. Fotona kommer fortsätta få ha raka hörn men PL-korten får gärna vara blandade.


Journaling – Ska försöka skriva mera och få in mera känslor, fortsätta dokumentera om både det som är roligt och det som är jobbigt. Ska inte bry mig om min handstil utan bara skriva. Men kanske ska försöka använda datorn mer och appar där jag kan lägga till text redan innan jag skriver ut fotot. 

Dekorationer – jag fortsätter med ett månadskit ett tag till men annars tänkte jag försöka använda det jag har. Att våga ”göra slut” på produkter, att utmana mig att ta det sista och inte vilja spara det för ett bättre tillfälle..vi får se hur det går :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar