måndag 27 april 2015

Mina olika metoder


Jag använder mig av några olika metoder när jag skriver text i PL albumen. Jag tänkte visa några exempel. 
Här ovan är det min skrivmaskin som har fått jobba. Jag har en elektrisk skrivmaskin som jag köpt på second hand. Det är en himla bra investering tycker jag, och billig! Min kostade 35kr! Jag gillar hur det ser ut när man skriver direkt på fotot. 


Här är ett exempel på att jag använder skrivmaskinen även på journal cards. 
När jag vill ha med citat i ett uppslag använder jag gärna några av mina stämpel alfabet. Det ger ett speciellt intryck och syns bra.


Allra oftast skriver jag för hand. Det går snabbast och det är lätt för mig att anpassa att texten får plats ordentligt. 


Här ovan provade jag appen Collect och skrev min text direkt i mobilen och skrev sen ut både den och bilden. Jag tycker själv att det blir lite platt såhär och vill ha mer dimension på mina uppslag. 


Slutligen tycker jag det är kul att ha med andras text bidrag ibland. Oftast blir det att jag ber min dotter eller sambo att skriva på nåt kort eller så. Men de senaste två åren har jag tagit kort på mina syskonbarns julklappslistor. Det är kul både för oss vuxna att se, men också för barnen när de växer! 

Hoppas detta gett några ideér! 

Lisa

1 kommentar:

  1. Tack för ett bra inlägg! Tydliga bilder och förklaringar gör susen!!!

    SvaraRadera