fredag 5 juni 2015

Att få träffa en idol

Flera av er har säkert uppmärksammat att Cicci på Design in Papers har lyckats få hit Becky Higgins till Sverige. Hon hade kurser i Stockholm förra helgen och denna vecka är det dags för Göteborg.
Själv ska jag dit på lördag och gå på båda kurserna - Exclusive och Classroom.

Becky Higgins EXCLUSIVE är en kurs , där ni får möjlighet till enskild tid med Becky och en chans att visa ert eget Project Life album. Medtag cirka 20 egna foton och lilla verktygsväskan och naturligtvis kameran.Becky Higgins CLASSROOM består av en presentation/föreläsning där Becky berättar om sin passion för Project Life, hur hon planerar ett uppslag och mycket mer. 
Det ska bli jättespännande att gå. Jag ser mig själv som ganska ny i PL-världen och tror att jag har massor att lära mig av Becky på lördag. Därför vill jag gå och insupa all inspiration och kunskap hon har att ge, och jag tror att det är otroligt mycket som ryms i henne.

Jag hoppas också hinna och kunna få ställa lite frågor till henne som vi kan få presentera här samt i Papperspodden i form av en ljudintervju där vi kan få tips och råd från henne. :)
Så idag har jag packat, packat och packat.För även om det står lilla verktygsväskan, vill man inte missa något. Och trots det är jag övertygad om att skulle jag ha missat något får jag säkert låna av någon annan. Men detta är vad jag har med mig:

Sax - en större och en mindre
SkärmaskinFotonSelphyskrivare med extra papper och patronmobilen (såklart!)SharpiepennorTejpBokstäver/AlfabetTomma,vita PL-kortLite stämplar för att kunna göra titelkort m mSylPincettHörnavrundare



Jag har faktiskt gjort ett PL-kort till henne som ska påminna henne om lördag, som dessutom är Sveriges nationaldag. Dessutom tyckte jag att det passade perfekt att göra det eftersom det är samma färger som i vårt färgtema denna månad. :)



Jag har använt min Letterpress och stämplat i två färger, gult och blått. Jag lade på den gula färger först på texten och sen den blå för att få lite mer liv i orden. Sen har jag stämplat med Mementodynor undertill på ett vanligt vitt PL-kort. Till sist har jag stämplat datumet och skrivit att det är från mig. Vi får väl se vad hon tycker om det. Tänkte det kunde vara ett fint minne. :)


Nästa vecka misstänker jag att vi som varit på kurserna kommer att berätta vad vi lärt oss och visa lite från kurserna.

Ha en underbar och kreativ helg.
Ciza




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar