onsdag 10 juni 2015

Om att möta Becky Higgins

I dag blir det ett litet annorlunda inlägg från mig om min lördag den 6 juni och om att möta Becky Higgins.

Det har väl knappast undgått någon att Becky Higgins (Project Lifes mamma) varit här i Sverige. Sista helgen i maj hade hon kurser i Stockholm och helgen som var, så var hon här i Göteborg. I lördags fick jag möjligheten att möta henne och vilken dag det blev!

Ett möte som jag såg fram emot då jag följt Becky sedan 2003. Då scrappade hon layouter, gärna dubbla, dekorerade sina sidor med fina handskrivna titlar och skrev artiklar för den amerikanska scraptidningen Creating Keepsakes. Jag har följt henne genom tiden då hennes barn föddes och genom processen där Project Life blev till. En person jag beundrat under många år med andra ord.

Det var inte svårt att gå upp när klockan ringde 05:30. In i duschen och så frukost. Väckte sambon som lovat att köra mig in.





























På väg över Älvsborgsbron och kom till hotellet en halvtimme för tidigt, men hotellet bjöd på kaffe, så jag satte mig ned och fikade en stund.

Sedan kom Cicci som gjort det möjligt för oss att få träffa Becky och jag har förmånen att ingå i hennes designteam, så jag fick vara med bakom kulisserna denna morgon. Packa ur hennes bil med en massa härliga PL-saker och så upp till rummet dagens första Exclusive-kurs skulle hållas och som jag hade förmånen att delta på.



























Dagens utsikt över Göteborgs hamn.




Så kom hon Becky. Pirrigt och spännande, men vilken fin och ödmjuk människa hon är. Lite märklig känsla att plötsligt föra en konversation med någon man beundrat under många år. Jag är tacksam! <3


 Jag fotade utsikten och då fotade Becky mig. Mina händer hamnade i hennes Facebook- och Instagram feed som dagens första bild. Härlig start på dagen! ;) :)








































Så var det dags för kursen att börja klockan 09. Vi var 16 stycken på morgonens Exclusive så det blev intimt och trevlig. Varje kursdeltagare fick fantastisk kit (High five) där det ingick: album 12X12, plastfickor, corekit, tre olika paket med specialkort, ett paket med vita randiga kort och 3 pennor. Vi lyssnade på Becky en stund och sedan blev det scraptid, men vem fick gjort något?! Inte jag!! ;)


Becky berättade om vem hon var, hur hon startade och vi diskuterade meningen med varför vi scrappade.

Mina kurskamrater.

När Becky pratat en stund, tog hon sig tid att prata med var och en av oss och sätta sig ned och titta igenom varje album.  Generös med både tid, fina ord och trevliga tips!

Tog sig tiden att ta kort med oss var och en.


Hon signerade kort att ha i PL-albumet, insidan av album och min scrapväska! Så snygg den blev! :)

 Becky fotograferade också mitt album, så jag hade förmånen att hamna i hennes FB- och IG-feed igen. :)







































Kursen avslutades med en gruppbild.


Sedan var det dags för lunch. Cicci tog med mina DT-kollegor och mig, så vi fick äta lunch tillsammans med Becky.

Vi åt alla kycklingspett, pommesstrips och tzatsiki. Vi fick också lära oss vad "fries sauce" är för något. Detta äter man gärna till sina pommes i USA. Blanda lika delar ketchup och majonäs, så får du fries sauce. Smakar ungefär som amerikanadressing.


























Så var det dags för dagens andra kurs: Classroom. Denna kursen var mer en föreläsning, utan personlig tid med Becky. På denna kursen var vi många fler, men den var lika inspirerande som den första och man blev rörd till tårar vid flera tillfällen. Här berättade Becky om sin karriär och vägen fram till idag. Så mycket jag kände igen och jag insåg att jag hade alla hennes böcker hon gett ut på vägen, förutom två. I den här kursen ingick också ett kursmaterial: ett 6X8 album, ett valukit och så plastfickor.

 Cicci hälsar oss välkomna!



 Även här tog sig Becky tid och bjöd på autografer, fotografering och kramar, hela tiden med ett leende på läpparna.



Under den här kursen arbetade jag för Design in Paper och detta är mitt härliga gäng kollegor inklusive Becky.

Sedan var det dags för paus innan dagens sista kurs som var en Exclusive i butiken CiLi in Papers. Becky fick syn på mitt mobilskal under lunchen och gillade det. Jag talade om för henne att det var ett genomskinligt skal med ett PL-kort i. Smart idé tyckte hon också ville fota för att dela med sig.


 Så för tredje gången hamnade jag i hennes FB- och IG-feed. Lite mallig och väldigt, väldigt lycklig över all positiv feedback!  :)


 Jag mötte för första gången vår härliga Ciza under classroom. Goaste! <3


På den sista kursen på kvällen - Exclusive deltog Anna, Ciza och Karin.


























Finaste Becky och Karin! <3

Så för att avsluta detta inlägg, det var en fantastisk dag, men fantastiska människor. Är glad över alla jag fick träffa, ingen nämd ingen glömd. Så roligt! Den här dagen kommer jag bära med mig länge, för det var en otroligt energikick!

Jag vill tacka Cicci Jöckert, Design in Papers och CiLi in Papers för att hon/de gjorde dessa dagar möjliga och gjorde det så bra!!

Var du på någon av kurserna? Hur tyckte du det var? Skriv i kommentarerna och berätta!! <3
kram, Marie

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint skrivet! Jag har varit så nyfiken på hur det var, och lite ledsen över att jag inte kunde vara med. Nu kändes det som jag var med på ett hörn ändå - tack :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Niina! Ja jag saknade dig!! Kul att jag kan bjuda dig på en bit av känslan!

      Radera