måndag 10 augusti 2015

Extra allt: Foton

Hej! Jag ville snabbt visa ett par exempel på hur jag har använt många foton på ett uppslag.

Picture 1 of Week 25 by lisafisa

Nere till höger på det här upplägget har jag gjort två collage på två 3x4" kort. Jag brukar göra mina collage direkt i mobilen med appen PicFrame. Jag brukar också ändra storleken innan jag gör collaget till 3:4 så att det blir "rätt" storlek. Just i detta fall är det foton från en hel helg, men det kunde lika gärna varit foton från tex ett kalas.

by stephanie

Stephanie Bryan har ofta collage på sina sidor. Här är ett exempel där hon använt bara collage på en sida. Tänk va mycket bilder man kan få med! 

Great way to include all the photos that don't make the cut but you still feel like you want to include

Elise Blaha har gjort likadant, men använt foton på en insert istället.

Picture 1 of Week 17 by lisafisa

Jag har också använt större foton som inserts. Just på denna har jag sytt ihop två 10x15 cm foton på tre sidor så att jag kunde sätta i två journaling kort i. 

Picture 1 of Week 9 by lisafisa

En kul grej är ju att bara använda foton, lite som collage idéen där uppe. Jag har sagt det förut, ibland kan man ju faktiskt låte bilderna tala. Det är så kul att stämpla direkt på fotona också, och då har man ju några ord som kanske beskriver lite mer. 

Detta var bara en snabbt extra inlägg för inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar