måndag 17 augusti 2015

Extra allt: text och memorabilia

Hejsan!

Idag vill jag visa min vecka 31. Det var en vecka där jag behövde flera inserts för att få med alla de historier jag ville ha med. 

Picture 1 of Week 31 by lisafisa

Som ni kan se på bilden här uppe har jag gjort en insert med ett foto. Fotot syns bara lite genom vellum pappret som jag lagt ovanpå. En hemlis: Mitt bläck tog slut i skrivaren när jag skrev ut den där bilden, så jag fick jobba med vad jag fick ut :) 

Picture 4 of Week 31 by lisafisa

På baksidan av bilden med vellum lagret ovanpå, limmade jag ett mönstrat papper. På det sättet kunde jag göra nästan som en mini layout! Jag gillar att klämma fast bilder med gem. Bakom kortet med mig o min sambo har jag satt en bild jag tog med min Instax kamera i örtagården där vi var. 

Dena veckan var vi också på Bada Bing som är en fantastiskt hamburger resturang i Jönköping. Vi bad om en papperspåse som jag skulle använda just i det här albumet :) Jag skrev ingenting utan bara klämde fast foton vi tog under måltiden på kassen när jag gjort hål. 

Picture 5 of Week 31 by lisafisa

Jag ville också ha med min dotters vecka i uppslaget. På framsidan av den inserten la jag till ett foto jag tagit på glass och ett citat.

Picture 6 of Week 31 by lisafisa

Och här på baksidan skrev jag lite om hennes vecka. 

Picture 7 of Week 31 by lisafisa

Fickorna längst ner här på sidan har jag liksom slagit ihop genom att låta fotot löpa över fickgränsen. Jag gillar hur det visar att det är samma händelse på båda fickorna. 

Hoppas detta kan inspirera!

Ha det gott!

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar