fredag 14 augusti 2015

Olika journaling och några uppslag

Jag brukar försöka (tycker jag själv iallafall) variera hur jag skriver min journaling.
Jag brukar följa mönsterna på PL-korten. Det kanske är svårare att läsa smidigt i efterhand, men det är himla kul att skriva dem.



Hur gör ni när ni har kort med diagonala ränder?
Jag kan förstå att man kanske skriver vanligt på den gula med korset, men följer ni linjerna på den diagonala eller skriver ni som vanligt på kortet? :)







När jag såg ränderna på fasaden på kortet tänkte jag direkt att jag måste skriva min journaling direkt på kortet. Jag använde mig av en Sharpie-penna. Jag tycker de är fenomenalt bra att skriva med. De torkar fort, kladdar inte och blir bra och tydligt (beroende på hur bra handstil man har). :)

När jag ändå är igång tänkte jag visa de senaste veckorna som jag gjorde igår. På vissa 3*4-kort har jag inte skrivit något. Där funderar jag fortfarande på om jag ev ska stämpla något, eller vad jag ska göra. Det gör mig inget att det ibland får ta lite tid innan jag bestämmer mig. :)

För att komma ihåg i efterhand har jag i år skrivit på titelkorten när vi haft semester. Det är lätt att glömma. Man kanske förstår det ändå på bilderna, men jag ville ha det skrivet.
Dessutom funderar jag på om jag skulle göra en sammanfattning över veckan på titelkortet, lite som jag gjorde på titelkortet till v.31.


På titelkortet har jag stämplat med två olika färger av Memento och sedan ritat och skrivit med en Tombowpenna. Helikopterspaning är också skriven med Sharpie-penna.



Här har jag skrivit en sammanfattning av veckan i städer/samhällen jag besökte under en och samma vecka. :)

Här ser ni resultatet av de uppslag jag gjorde i ProjectLife-appen och bloggade om förra veckan.
De blev kanonbra på fotopapper. Jag hade 0,5 cm marginal på vänster och höger sida.

Här är typiskt en sida där jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska skriva eller om jag ska stämpla något. :)

Jag kan inte låta bli att doodla lite ibland på titelkorten. Inte för att det behövs, men det kliar i fingrarna. :) Mycket bilder på huset blir det nu, men det blir väl så när man jobbar mycket på det. :)



Ha en underbar fredag och helg.
Glöm inte att fota din vardag och njut av varje ögonblick.

/Ciza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar