torsdag 27 augusti 2015

Omaka färger


  
Vissa veckor har man foton som spretar åt alla håll och kanter vad det gäller färg, så var det med min vecka 21. När jag började sätta ihop veckan insåg jag att det skulle bli en väldigt rörig vecka och bestämde mig för att dra ner både färgskalan på journalingkorten och dekorationerna till ett minimum.

Jag valde att använda gråvita kort från corekitet BH Midnight och bara dekorera med lite stämplar och korkdekorationer. Som vanligt hade jag mycket att skriva så jag använde mig av tomma ytor på fotona och enkla vita etiketter för journalingen.

Även titelkortet höll jag väldigt enkelt, med bara några få dekorationer. Fonten som jag använde till bokstäverna i "Vecka" hittade jag på dafont.com och heter "This font is empty"och är en av mina nya favoritfonter. Efter att ha skrivit ut bokstäverna på lite tjockare papper klippte jag ut varje bokstav och målade med grå vattenfärg för att få dem att matcha resten av uppslaget.

 Hoppas att ni får en pysslig fortsatt vecka!

/Ann-Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar