onsdag 16 september 2015

Project Life:are jag inspireras av

Nu när vi pratar om favoriter, så tänkte jag dela med mig av tre tjejer som gör PL som jag inspireras jättemycket av. Ibland kan inspirationen leda till att jag provar deras ideér andra gånger är det bara trevligt att se andras album.

IMG_0948


Trisha Harrison har lite liknande stil som Elise har (mer om henne längre ner). Hon använder snygga, tydliga bilder på olika projekt eller vardagsbilder. Bilderna tar en central roll och hon använder dem ofta att skriva på direkt.

IMG_0963

Trisha har ibland förstoringar i albumen och det gillar jag. Jag själv har det nästan aldrig, men jag inspireras ändå av det! Hon använder ofta en enkel stämpel på sina bilder och det gör jag också.

Pl2014titlepage

Elise Blaha var den första, förutom Ali Edwards, som jag verkligen blev inspirerad av. Jag älskar de album hon gjorde när hon inte hade barn. Då fokuserade hon mycket på sina projekt hon gjorde, inredningsdekorationer osv. Som jag skrev förut, liknar Elise stil mycket Trishas.

PLaprilblog1

Enkelt, stilrent och inte för mycket krusiduller, det gillar jag. 


Stephanie Bryan är egentligen en helt annan sorts PL:are. Hennes sidor är också fyllda av foton, men hos henne är det fler porträtt tycker jag och inte mycket vardagsbilder. Stephanie´s ljusa, luftiga stil tilltalar mig.


Dessutom har hon en himla massa olika inserts och sedan jag började med PL i mindre storlek i januari i år, har hennes inspiration blivit min räddning när det gäller att få in mer på varje uppslag.

Vilka är era favoriter?

Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar