tisdag 15 september 2015

Titelkort i olika variationer

Jag tänkte bjuda på lite titelkort jag gjort.
Project Life är något som gärna ska gå fort att göra. Foton, PL-kort, journaling, ev dekorationer. Klart!
Men jag tycker det är jättekul och mysigt att sitta och göra titelkort, så jag tänkte visa några jag gjorde förra veckan samt skriva vad och hur jag gjort.

Det första kortet jag visar idag gjorde jag i lördags.
Det var till en snabbutmaning på Pocketscrapträffen i Hjo.
Vi fick med jämna mellanrum reda på vad som skulle ingå på kortet, som skulle vara 4*6".

* Blått
* Stämpel
* Fyrkant
* Pil
* Glitter

Och så här blev mitt resultat.


Kort nr 2 var också till en utmaning.
Det skulle vara ett stämpelmotiv med. Det skulle vara färgglatt.
37 är embossingfoldrar med siffran 3 och 7. Jätteroliga att använda. Sen har jag bara färglagt och ritat en ram runt samt satt prickar.

 Det tredje kortet har jag lekt med dies. Eftersom jag gör mycket kort och annat har jag både en och annan die och varför inte använda dem när man gör titelkort?! :)
Pratbubblan har jag stansat ut från titelkortet. Sen har jag tagit ett 4CC-papper och färgat in ett lite större område än vad pratbubblan är med diverse distresser. Sen har jag tejpat fast 4CC-pappret bakom korten för att sedan kunna limma fast pratbubblan.
Hjärtana kommer från diesen så de färgade jag in och klistrade dit.
Ramarna är en annan die som jag stansat ut i både vitt och svart. Sen har jag skrivit vecka och 35 förhand.
 Jag älskar mina hashtagstämplar och varför inte använda dem och göra en bakgrund?! Jag tycker det är jätteroligt att göra bakgrunder. :)
Jag har stämplat med Memento-dynor. Hashtaggarna är stämplade med Desert Sand och London Fog. Den rosa är också Memento och heter Rose Bud. Girafferna är stämplade med Rich Cocoa.
Vecka har jag sedan stämplat med VersaFine svart för att den ska synas rejält.
 Här har jag använt mig av kalenderstämplar som passar utmärkt till PL.
Jag har stämplat saker och aktiviteter som passar in för veckan. Oftast är denna kanske lite lättare att göra i efterhand då det är lättare att anpassa vilka stämplar man vill ha på. :)
Även här har jag stämplat med Mementodynor.
 Detta titelkort är mycket smart och gjort lätt.
Jag tycker det kan vara kul att ha med motiv utan att behöva färglägga hela. Så här har bara hennes hjärta fått färg.

För att få vidare inspiration och prova lite lager på lager (utan att det blir för tjockt för det gör att albumet blir mycket tjockare i fickan/hörnet. Så tänk på detta.
Jag har till detta kort faktiskt följt en skiss. Jag visade ett titelkort jag gjorde efter min egen skiss här och tyckte det var jätteroligt!


Skissen hittar ni på Veckans Skiss.

Jag har använt en layering stencil och två olika distresser och färgat in lite från två diagonala hörn.
Sen har jag hittat fyra olika PL-kort med texter, som jag klippt till för att passa här på titelkortet. Jag har chalkat med distress runt kanterna för att få dem att poppa upp lite.
Vecka och 38 är stickers från Simple Stories kit A charmed life, som vi fick i goodiebagen i lördags.
Till sist har jag ritat ramar, satt dit enameldots och skrivit dit Not Just.

Nu såg uppmärksamme att jag hade även 38 på det första kortet, men jag blev mer nöjd med det sista, så jag ska byta ut 8:an så jag kan använda det till nästa vecka.

Jag hoppas jag kunnat inspirera lite.
Detta är hur jag gör ibland.
Alla gör på sitt sätt.
Visa gärna oss i kommentarerna hur era titelkort brukar se ut. :)

Ha en kreativ dag och vecka :)

//Ciza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar