fredag 6 november 2015

Boklista

Jag läser hyfsat mycket böcker, både papper, e-böcker och lyssnar på böcker.
Men jag kommer inte ihåg allt jag läst eller lyssnat på. Därför började jag att skriva upp böcker jag läst i min mobil. Men jag ville inte ha listan där till slut utan ville ha dem i mitt PL-album.
Så i våras tog jag ett av de papper jag tycker mycket om men som aldrig använts till något och började skriva ner böckerna jag läst hittills på min elektriska skrivmaskin.

Sedan gjorde jag misstaget att skära upp pappret så att det kunde sitta i fickor. Detta ledde till att det varit stora problem att fortsätta skriva listan, framför allt på 3*4"-korten, men även på 4*6-korten. Men jag vill inte göra om listan så det får se ut som det gör. :) Men tips till er andra som vill göra era egna listor men som inte kan slutföra än, låt dem vara 6*12" och dela först när listan är klar.

Ett annat problem jag upptäckte var att jag inte riktigt vet inställningarna för avstånd till ovanvarande rad när jag slutat  och sedan ska fylla på listan nästa gång. Ett I-landsproblem men som inte stör mig något nämnvärt. Men något jag vill ta upp att ha i beaktande iaf. :)

Listan i våras

Här är två småkort hopklistrade på baksidan samt fastsatta med washi så jag kan skriva

Listan är up to date 151105

Ett annat tips är att kanske skriva på ett ljusare mönsterpapper så att man lättare ser vad det står. :)
Men jag är jätteglad för min boklista. Blir det att pappret inte räcker får jag göra en liten insert eller om jag gör en tag och sätter bakom. :)

Ha en underbar fredag och en kreativ helg. 

//Ciza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar