fredag 8 januari 2016

Årets sista sida

Gott nytt år på er allihop!
Jag hoppas innerligt att ni fått ha lite ledighet och att den varit lugn och underbar, precis på det sätt ni önskat.

Jag tänkte idag visa hur jag gjorde min sistasida för 2015. Jag ska erkänna för er samtidigt att jag har ett hopp mellan v.45 och v.53 den 30/12. Men de ska jag göra så fort jag får hem plastfickor. Dessa uppslag kommer att visa här sedan.

Jag kommer även att visa upp mitt album jag gjort speciellt för december, mitt December Daily eller DD som man brukar förkorta det. Men mer om det nästa vecka. :)

Jo, Jag har funderat lite på hur jag tänkte avsluta 2015 på ett "bra och snyggt" sätt. Det är inte det lättaste tycker jag eftersom att nyårsafton var på en torsdag, vilket gör att jag var "tvungen" att ta en ny plastficka för att dokumentera torsdagen/nyårsafton.

Då tänkte jag - varför inte ta ett mönsterpapper och skära ner till fickorna och sedan sammanfatta året lite kort, skriva om nyårsafton och dekorera lite? Så det gjorde jag.


Jag gjorde ett collage i Project Life-appen (som släpps nu i februari för Android - jag är så glad för er skull) med lite bilder jag tagit under dagen och skrev ut och satte i samma ficka jag alltid gör för torsdagar. :)


Eftersom jag inte kunde eller ville fylla varje ficka med text dekorerade jag med lite saker jag hade över från mitt DD-album.
Tomtarna ska representera vår familj (jag, maken och våra tre katter).



Här är då hela uppslaget.
Istället för att skriva ihop nyårsaftonens journaling på ett litet kort valde jag denna gång att skriva på det stora bredvid fotot.
Baksidan har jag låtit bara vara då det är mönstrat och det räcker bra för mig. :)

Hur har ni gjort, ni som kommit så pass långt?
Eller hur har ni tänkt att göra?
Berätta för oss andra i kommentarerna och har ni redan gjort något, länka så att vi får se. :)

Ha en underbar och kreativ dag och helg. :)
/Ciza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar